روشن کردن هود در چه زمانی بهتر است؟

روشن کردن هود در چه زمانی بهتر است؟

برای شمایی که در آشپزخانه پخت و پز می کنید قطعا یکی از مهم ترین مسائل، تهویه محیط است. برای افرادی که ساکن مجتمع و آپارتمان ها هستند این موضوع از اهمیت بیشتری برخورداره چون ممکنه تهویه ضعیف داشته باشه. مثلا تعداد پنجره ها کم باشه یا اینکه اصلا پنجره نداشته باشه.

 

  • شما معمولا چه زمانی هود رو روشن می کنید؟
  • زمانی که بوی غذا میپیچه هود رو روشن می کنید؟

 

اما هودها میتونن به به تهویه هوا و خروج بوهای نامطبوع از محیط کمک موثری کنند و اجاره خروج بو از آشپزخونه و سرایت به محیط های دیگه رو نده. مثلا برای غذاهای سرخ کردنی جزو واجباته چون بوی روغن میتونه خیلی زود پخش بشه.  اما مسئله ای که خیلی برای افراد جا نیفتاده اینه که روشن کردن هود چه زمانی انجام بشه بهتره. معمولا اکثر ما در حین پخت و پز که بوی غذا بلند میشه یادمون میفته هود رو روشن کنیم تا عمل تهویه انجام بشه.

 

 

هودها بخصوص برای کسانی که پخت و پز زیادی دارند یا اینکه جمعیت بیشتری دارند و در نتیجه حجم غذایی که می پزند بیشتره ، خیلی واجبه.

معمولا بهترین زمان برای روشن کردن هود وقتیه که شروع به پخت و پز می کنید و هنوز بوی غذا پخش نشده. با این کار از ابتدا هود شروع به کار میکنه و تهویه انجام میشه. بهتره که در دقایق اولیه مکش هود از درجات پایین شروع بشه تا به تدریج که بوی غذا بیش تر بشه و مکش بالاتر بره. منظور از بالابردن مکش این هست که طبق پخش بو، دور موتور رو تنظیم کنیم و بالا و پایین ببریم.

Inline Related Post  به این اجاق گاز غیر استاندارد میگن!

 

هود ها با توجه به موتورهایی که دارن دارای دورهای مختلف هستند. مثلا ممکنه یک هود دو دور موتور مختلف داشته باشه و هود دیگه چهار دور موتور. بسته به آن ها میزان مکش هر کدوم تغییر می کنه.

 

 

اما قابلیت هایی دیگر به هودها اضافه شده که اونارو نسبت به قبل متمایز کرده. برای مثال در هود OH 531 ویژگی هایی قرار داده شده که برای یک خانم خانه دار کاربردی باشه. توجه کنید که همه هودها را این ویژگی رو ندارن.

دکمه ی Auto

در این ویژگی روشن کردن هود با لمس کردن دکمه اتفاق نمیفتد. زمانی که هود رو روی این حالت قرار بدهیم، حتی در زمانی که خانه نباشیم اگر حرارت یا دودی در فضا بپیچد ، هود شروع به کار میکنه. یعنی با توجه به میزان دود  و حرارتی که تشخیص میده روی دور موتور مناسب تنظیم میشه و شروع به کار میکنه و تهویه رو انجام میده. به این ویژگی از هودهای اورانیر سنسور دود و دما گفته میشه.

 

همانطور که گفتیم دور موتورهای مختلف مکش مختلفی دارند. هر چه دور موتور بالا میره میزان مکش هم بالا میره و سرعت خارج شدن بو از فضا هم بیشتر میشه. بهتره وقتی بوی غذای زیادی دارید دور موتور را بالاتر ببرید. برای پخت و پزهای طولانی تر میتونید دور موتور رو کم کنید تا همزمان با پخت غذا تهویه هم صورت بگیرد.

 

همانطور که بررسی کردیم بهترین زمان روشن کردن هود وقتی است که پخت و پز رو آغاز می کنید. در چنین زمانی دیگر بوهای نامطبوع در فضا نمی پیچه و خیلی زود از محیط خارج میشه.

Inline Related Post  اجاق گاز استیل یا شیشه ای ؟

 

 

درباره ی هودهای اورانیر باید گفت که قصد ما ارائه محصولی با کیفیت به فروشگاه داران و مصرف کنندگان محترم است که دارای موتور با کیفیت و ظاهر زیبا باشد. هودها از آنجایی که ممکن است ساعت ها کار کنند، باید دارای موتور مناسب باشند و برد و اجزای آن با کیفیت باشند. قسمت مرکزی هر هودی مربوط به برد آن می باشد بنابراین اصلی ترین قسمت هود است که کارکرد هود به آن بستگی داره.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.